השתלת גשר: מי צריך לעשות את זה?

השתלת גשר היא הליך כירורגי שבו מושתל מכשיר תותב בגולגולת המטופל כדי להחליף גשר טבעי חסר או פגום. הגשר עשוי בדרך כלל מטיטניום, מה שמפחית את הסיכון לזיהום ומקדם את צמיחת העצם. עם זאת, השתלים הללו לא תמיד מצליחים, כך שהמטופלים עשויים להידרש לניתוח נוסף כדי להסירם. השתלת גשר היא הליך כירורגי בו מסירים את עצם הלסת העליונה ומחליפים אותו במכשיר תותב. ההליך מבוצע לרוב בחולים שאיבדו את שיניהם עקב מחלת חניכיים, סרטן או ניתוחי פה. זה יכול לשמש גם כדי להחליף שיניים חסרות ולספק תמיכה לתותבות. השתלת גשר הוכחה כמשפרת משמעותית את הדיבור של חולים שאיבדו את שיניהם הטבעיות.

השתלת גשר

השתלת גשר היא הליך כירורגי להנחת שתל טיטניום בפיו של המטופל. זה נעשה על ידי הנחת מוט טיטניום מתחת לחניכיים והצמדתו לעצם. זה נעשה כדי לספק תמיכה לקשת או לתנועות לחיצת שפתיים הגורמות לשחיקה חריגה של שיניים על שיניים טוחנות או קדם טוחנות. הליך השתלת גשר יכול להיעשות כשלב בודד או כמספר שלבים, בהתאם למצב הפה והשיניים של המטופל. השלב הראשון כולל הכנת האזור בהרדמה מקומית, הסרת כל ריקבון ועצם ללא ריקבון, ווידוא שאין שורשי שיניים נוספים באזור זה לפני המשך הניתוח. השלב השני כולל הנחת מוט במקום שיניים חסרות, חיבורו לעצם באמצעות שתלים מחלק אחר של השתלת גשר היא הליך כירורגי לתיקון היעדר מולד של עצם טבעית בפנים, לרוב בין האף לשפה העליונה. הוא משמש לשיקום תפקוד הפנים ומראהו. ההליך כולל ביצוע חתך בחניכיים של המטופל, הנחת גשר העשוי מעצם או מתכת משני צידי העצם החסרה ולאחר מכן אבטחתו למקומה באמצעות ברגים או סיכות. על מנת למנוע סיבוכים כגון זיהום, דימום או נזק עצבי, חשוב שכל ההליכים הניתוחיים יבוצעו על ידי מנתח מנוסה.

תפקידו של שתל גשר

תפקידו העיקרי של שתל גשר הוא לספק תמיכה לעצמות הפנים והשרירים על מנת לעזור למטופל לנשום, לאכול, לשתות, לדבר וללעוס. ניתוח השתלת גשר הוא סוג של ניתוח המחליף שן חסרה אחת או יותר בשן מלאכותית או בשתל דנטלי. המונח מיושם בדרך כלל על החלפת שן בודדת. שתלי גשר ידועים גם כגשרים דנטליים או שתלי אנדוגשר. הם עשויים מטיטניום או מסגסוגות מתכת ומתוכננים לקיבוע משני צדי הרווח בעצם הלסת. השתלת גשר היא הליך כירורגי שבו מניחים גשר מתכת או קרמי בפיו של המטופל כדי לתקן או להחליף שן חסרה אחת או יותר. הסוג הנפוץ ביותר של הליכי השתלת גשר משמשים להחלפת שיניים בודדות חסרות. עם זאת, גשרים יכולים לשמש גם לתיקון שיניים מרובות עם חסרים כתרים, סתימות או טיפולי שורש. במקרים מסוימים, גשרים יכולים לשמש כחלופה לתותבות ותותבות חלקיות שאינן מתאימות למטופלים המרכיבים שיניים תותבות כל היום.

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
להרשמה לניוזלטר השאירו פרטים
כשהניצוץ נמוג: התמודדות עם חוסר תשוקה מינית

חוסר חשק מיני יכול להיות נושא קשה ולא נוח לדיון. עם זאת, מדובר בבעיה שכיחה שמשפיעה על אנשים רבים, ללא קשר לגיל ומין. זה יכול להיגרם ממגוון גורמים, כגון מתח, בעיות במערכות יחסים, חוסר איזון הורמונלי או מצבים רפואיים.

מדריך מקיף להסרת קעקועים

קעקועים היו צורה פופולרית של ביטוי עצמי במשך מאות שנים. עם זאת, מסיבות שונות, אנשים מסוימים עשויים להחליט שהם לא רוצים יותר את הדיו שלהם. למרבה המזל, הסרת קעקועים היא אפשרות מעשית.

התקשרו עכשיו