איך ניתן לטפל בחרדה?

כל מיני תחושות פיזיות, סטרס, לחץ, כאב ראש, מחשבות טורדניות וכן חרדה מתמדת – הם חלק מסימפטומים שמאפיינים התקף חרדה. חלק מהאנשים שסובלים מחרדה יפגינו התנהגות קפדנית וזהירה, שיש לה יתרונות במקומות מסוימים מאחר והם מזוהים עם אחריות ודייקנות וכולי, אלא שבמקומות אחרים, חייהם יתאפיינו באי-שקט נפשי וטרוד ובהרגשה יומיומית של עייפות ותשישות. תחושות אלו רק מתגברות ומתפשטות לכל תחום בחייהם. בהיעדר טיפול בחרדות, אותם אנשים יכולים להתחיל להימנע מדברים רבים, לצמצמם את חוויות החיים שלהם ולהימנע ממצבים ומאירועים שונים. מכאן שמדובר בהפרעה שמפריעה ופוגעת באיכות החיים בצורה קשה ויש לעצור זאת בטרם היא תאבד שליטה. פניה לאיש מקצוע כמו פסיכולוג או פסיכיאטר יכולה לסייע בהידרדרות הבעיה בעזרת אבחון וטיפול נכון.

טיפולים אפשריים לטיפול בהפרעות חרדה

חרדה עלולה להפוך לתופעה שפוגעת ומעיקה על חיי האדם שחווה אותה ועל מנת לטפל בה צריך להבין את ההקשר שבה היא מופיעה ורק כך ניתן להתחיל להתמודד מולה ולא לחשוש לקראתה, כלומר לקבל שבמצבים מסוימים היא עשויה להגיע. את כל אלה אפשר להשיג באמצעות שיטות טיפול שונות.

טיפולים תרופתיים – יש כיום תרופות רבות שהן יעילות נגד חרדה כגון ציפרלקס ואחרים. טיפול על ידי תרופות נמצא אפקטיבי במיוחד בכל מה שנוגע לחרדות מכל סוג. התאמה של סוג התרופה תהייה אינדיבידואלית לפי רמת החרדה, גיל ואופיו של המטופל. יש להתייעץ עם רופא פסיכיאטר שמתמחה ומנוסה בתחום זה ויש לקחת בחשבון שהנטילה של התרופה תכלול מגוון שיקולים שונים כמו העוצמה בה האדם חווה את החרדה וכמה היא מפריעה לו בתפקודו היומי וכולי. לכל תרופה יהיו מאפיינים שונים כמו: מינון, זמן נטילת התרופה, תופעות לוואי וכדומה.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי – טיפול שנחשב למאוד יעיל וממוקד, הוא לא אורך זמן רב ואפילו מוגבל בזמן של מספר מפגשים. לאורך הטיפול המטפל בוחן את המחשבות המטרידות שלו שגורמות לו לחוות חרדה, אילו מצבים יכולים לעורר אותן, כך שלאט לאט הוא לומד להבין מתי החרדה עשויה להגיע. המטרה בטיפול תהיה לצפות למצב בו הוא ידע לזהות מתי מגיעה החרדה ולעשות שימוש בכלים שרכש על מנת שינטרלו אותה. 

טיפול פסיכולוגי – טיפול באמצעות שיחות שהוא לא מוגבל וגם לא מתמקד בפרט בבעיית החרדה אלא בכל חיי המטופל, ברגשות שלו, בילדותו, בחוויות שלו וכולי. הטיפול מסייע לרוב כשיש מתח ולחץ שיש להם קשר לעניין רגשי – כמו בעיה בתחום העבודה או בעיה בזוגיות. בטיפול הפסיכולוגי לומד המטופל להבין את מקורות החרדה, לגלות את כל מנעד הרגשות שנמצאים באותה חוויה ולהכיר את הסיבות הרגשיות לכך. כמו לדוג' חרדה שנובעת מפחד לעשות טעויות תהיה אחרת מחרדה שהסיבה שלה היא פחד להיפגע בקשר. בטיפול זה נרקמת לאורך הזמן תחושת בטחון באדם, ביטחון ביכולותיו ובהתמודדות שלו מול העולם. 

אורי פוקס הוא עובד סוציאלי תואר שני מתמחה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי C.B.T. מטפל רגשי במבוגרים ובילדים, בטיפולים פרטניים וקבוצתיים. ישמח לסייע גם לכם לשלוט בחרדות ולא לתת להם לנהל אתכם וכך להחזיר לחייכם את השקט והשלווה.

קרדיט תמונה: freepik
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
להרשמה לניוזלטר השאירו פרטים
בלוג מאסטרפלוס
המדריך הגדול למתאפרת המתחילה

לא כולן יודעות איך להתאפר בצורה מקצועית ומחמיאה – וגם כאלו אשר אוחזות ברזומה של שנים בעולם האיפור, יכולות להעיד

בלוג מאסטרפלוס
מקדם אתרים פרילנסר

מפתחי אתרים מבוקשים מאוד ושוק הפרילנסרים פורח. עם עלייתם של פרילנסרים, מנהלי גיוס צריכים לנקוט בגישה ניואנסית יותר לחיפוש שלהם.

קנדידה

קנדידה היא זיהום שמרים הנגרם על ידי צמיחת יתר של קנדידה אלביקנס. זהו סוג של שמרים שחיים בדרך כלל במעיים.

התקשרו עכשיו