השתלת שיניים כחלק משיקום הפה

בעבר, טרם רפואת השיניים התפתחה והפכה להיות מה שהיא כיום, אובדן שיניים היה בעיקר תוצר טבעי ואוטומטי של תהליך הזדקנות השיניים ושל היגיינת פה שלא הייתה קיימת. כיום, יש מודעות גבוהה לתחזוקה נכונה של השיניים ואובדן שיניים איננו כורח המציאות. יחד עם זאת, ישנם מצבים שבהם יש צורך להשלים שיניים חסרות. בעוד שבעבר האופציה היחידה לאובדן שיניים הייתה שיניים תותבות, הרי שכיום ניתן למצוא פתרון יעיל, איכותי וקבוע שנקרא: השתלת שיניים.

באיזה מקרים יש צורך בהשתלת שיניים?

ישנם כמה מקרים שבהם יהיה צורך בהשתלת שיניים:

ראשית כל, עששת – מדובר על תופעה נפוצה שממנה סובלים חלקים ניכרים באוכלוסייה. עששת נוצרת בשל הצטברות של פלאק שהוא רובד חיידקי על גבי השיניים ועם הזמן, הפלאק הופך לאבנית והיא גורמת לעששת. העששת פוגעת בציפוי האמייל של השן ואם היא מתפתחת במוח השן היא גם פוגעת בשן עד כדי כך שאין דרך להציל אותה ויש צורך לעקור אותה. במקרה הזה, כדי להשלים שן שנעקרה, יהיה צורך לבצע השתלה.

סיבה נוספת שבגינה יהיה צורך בהשתלה היא מכה חזקה שהאדם קיבל באזור הפה ובגין זאת החניכיים נפגעו וכן, שיניים נשברו או נפלו.

עוד סיבה היא מחלת חניכיים אשר נגרמת על ידי חיידקים שיוצרים דלקת ועם הזמן פוגעים באחיזה של השן בחניכיים. מחלת חניכיים שלא מטופלת בזמן או היגיינת פה לקויה, עלולות לגרום להתנדנדות של השיניים ובסופו של דבר לאובדן שיניים.

עוד סיבה שבגינה ייתכן שיהיה צורך בהשתלה היא עישון. לאורך זמן עישון סיגריות פוגע באספקה של הדם לחניכיים וכך הוא פוגע ביכולת של השיניים לאחוז בחניכיים. כמו כן, עישון גורם למחלות חניכיים שכן הוא פוגע ביכולת של הגוף להילחם בזיהומים.

באיזה דרכים ניתן לבצע השתלת שיניים כיום?

השתלת שיניים יכולה להתבצע בשיטות שונות כיום כגון:

השתלת שיניים בשיטה הרגילה היא השתלה שבה קודם כל מניחים את השתל, מדובר למעשה על השלב הכירורגי והפולשני. בתום שלב זה יש לתת לשתל זמן להיקלט היטב ורק לאחר שהוא נקלט מרכיבים עליו את השן החלופית. שיטה זאת היא בעלת יתרון מרכזי שהוא למעשה הבטחה שהשתל יתקבע כפי שצריך במקומו וזאת בשל העובדה שמחכים פרק זמן נדרש עד לקליטת השתל ועל כן, יש סיכוי גבוה יותר שהטיפול יושלם בהצלחה והשתלים יחזיקו מעמד בצורה הטובה ביותר בפה של המטופל לאורך זמן. החיסרון של השיטה הוא פרק הזמן הנדרש עבור הרכבת השן החלופית. מדובר על פרק זמן משמעותי יחסית והמטופל יידרש להיות ללא שן בפיו, דבר שיכול לפגוע לו בביטחון.

השתלת שיניים בשיטת All on 6-4- מדובר על שיטה שמטרתה היא לנסות לקצר את זמן ההמתנה שבין הליך כירורגי אחד לאחר. השיטה מאפשרת להשתיל ארבעה או שישה שתלים מסוימים בפה שאליהם מחובר גשר או תותבת. שיטה זו מהווה חלופה לתותבות נשלפות או לתהליך של בניית עצם מתאימה למקרים שבהם המטופל מעוניין לסיים את הטיפול בפרק זמן קצר. החיסרון בשיטה זאת שהיא אינה מתאימה לכל אחד ויש לבחון את מצב המטופל ואת התאמתו להליך טרם בוחרים בו. כמו כן, יש חשש שקליטת השתל לא תהיה מספיק איכותית שכן, לא נותנים לשתל זמן להיקלט כפי שעושים בשיטה הרגילה. היתרון הוא הזמן. המטופל לא נדרש להמתין פרק זמן ארוך בין השתלה להשתלה.

בכל שיטת השתלה ניתן למצוא בשתלים דנטליים שונים. ניתן למצוא שתלים קצרים יותר או ארוכים יותר ולכל שתל יש את היתרונות שלו.

השתלת שיניים כחלק משיקום הפה

השתלת שיניים היא אמנם תהליך שמטרתו העיקרית היא לא אסתטיקה, אך לא פעם התהליך המדובר מתבצע כחלק מהליך שיקום הפה. כלומר, אדם שסובל משיניים חסרות או שיניים שדורשות עיקרה, יכול להחליט שהוא מעוניין לשקם את הפה שלו גם מבחינת השלמת שיניים שמהווה צורך בסיסי וחשוב וגם לצורך אסתטיקה ולכן, לאחר ביצוע ההשתלה הוא יכול לבחור בטיפולים משלימים נוספים שיכולים לסייע לו בשיקום מראה השיניים שלו לרבות יישור שיניים מהיר במידה ויש צורך בכך, הלבנת שיניים שמטרתה היא להעניק לשיניים מראה צעיר יותר ועוד.

כל הנכתב לעיל מהווה מידע כללי בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי.

 

 

perfect-healthy-teeth-smile-young-woman-teeth-whitening-stomatology-concept (1)
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
להרשמה לניוזלטר השאירו פרטים
בלוג מאסטרפלוס
המדריך הגדול למתאפרת המתחילה

לא כולן יודעות איך להתאפר בצורה מקצועית ומחמיאה – וגם כאלו אשר אוחזות ברזומה של שנים בעולם האיפור, יכולות להעיד

בלוג מאסטרפלוס
מקדם אתרים פרילנסר

מפתחי אתרים מבוקשים מאוד ושוק הפרילנסרים פורח. עם עלייתם של פרילנסרים, מנהלי גיוס צריכים לנקוט בגישה ניואנסית יותר לחיפוש שלהם.

קנדידה

קנדידה היא זיהום שמרים הנגרם על ידי צמיחת יתר של קנדידה אלביקנס. זהו סוג של שמרים שחיים בדרך כלל במעיים.

התקשרו עכשיו