מהו סורק אינטראורלי ומה תפקידו

עולם רפואת השיניים נמצא בהתפתחות מתמדת, אותה התפתחות הובילה לצורך מוגבר בטכנולוגיות חדשות לאבחון וטיפול כאשר סורקים אינטראורליים מהווים כיום כלי מרכזי המסייע לרופאי שיניים ובמיוחד אורתודנטים בעבודתם. מדובר על טכנולוגיה שמאפשרת חוויית טיפול אחרת לגמרי, עם נוחות דיגיטלית המאפשרת תוצאות גבוהות מאי פעם. אם משווים את העבודה עם הסורק לעומת הכלים הקודמים של השיטות המסורתית בהן משתמשים במטבעים הקונבנציונאליים. הטכנולוגיה הייחודית מאפשרת את מה שלא ניתן היה להשיג בעבר – ביצוע עבודות שיקום על גבי שתלים, ציפוי שיניים, כתרים וגשרים דנטליים בקלות ומהירות, כאשר לשיטה עצמה יתרונות רבים על פני צילומי הרנטגן הוותיקים, לדוגמא, היכולת ללוח את הקבצים הסרוקים במהירות ובמקום למעבדת השיניים. אז מהו בדיוק הסורק ומתי הוא נכנס לשימוש ומם היתרונות שלו במרפאת השיניים של היום? כל התשובות בהמשך. 

מהו סורק אינטראורלי?

הסורקים הדנטליים הראשונים נכנסו לתחום רפואת השיניים כבר בשנת 1980, אך מאז ועד היום הם עברו שכלולים רבים, כאשר הסורקים של היום בנויים מראש סריקה קטן המחובר לתוכנה המספקת תמונות מראש הסריקה. כיום, ככל שהראש קטן יותר, כך הוא מאפשר להגיע לכל אזורי הפה ולספק תמונה מדויקת, כמו גם נוחות רבה בעת הסריקה עבור המטופלים. בראש קיימת מערכת הדמיה, הם נוחים לאחיזה של המטפלים, נכנסים בקלות לתוך חלל הפה כשהרופא מחזיק את הסורק כמו עט, קרוב למשטח השיניים. 

הסריקה מתחילה מהחלק האחורי של השיניים עד לקדמת הפה תוך כיסוי של כל אזור השיניים והתמונה המסופקת מאפשרת גם לראות את סגר השיניים. ראש הסריקה מקליט את מצד הפה, יש בו אפשרות לבצע זום, תמונה בודדת והעדשה גם נוגדת אדים. סורקים מסוימים יכולים להתחבר למחשב במרפאה וחלקם למכונת הסריקה, כך שבזמן הסריקה עצמה ניתן לקבל תמונה על גבי המסך כך שהרופא יכול לבצע התאמות בזמן אמת. 

שימוש בסורק אינטראורלי בטיפולים אורתודנטיים

רבים מרופאי שיניים המתמחים באורתודונטיה עברו לעבוד עם סורק אינטראורלי כדי לספק יישור שיניים מהיר יותר מאי פעם. התהליך נוח בהרבה למטופלים, הוא מהיר יותר, הוא מאפשר עבודה גם עם חללי פה קטנים, לדוגמה של ילדים, רפלקס ההקאה מתעורר פחות עם המכשיר והוא אינו מלכלך כמו הצילומים הזכורים מן העבר. בסוף, רופאי השיניים רוצים לספק את התוצאות הטובות ביותר, לכן אלו מהם שעברו לעשות שימוש בטכנולוגיה החדשה מצליחים לעשות זאת ולספק למטופלים שלהם חוויה חדשנית של טיפול אורתודנטי, מותאם לימנו והכי חשוב – מותאם לכל מטופל באופן מדויק. 

האם סורק אינטראורלי יכול להחליף צילום רנטגן?

הקדמה שמאפשר הסורק בטיפולים האורתודנטיים לא תמיד תהיה רלוונטית לסוגים מסוימים של טיפולי שיניים, לכן למרות היתרונות הרבים שלו, לעיתים נתקל במצבים בהם לא ניתן להימנע מביצוע צילומי רנטגן. עם זאת, ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתפתח ולהוביל, ככל הנראה בעתיד הלא רחוק נראה שנעשה פחות ופחות שימוש בצילומי רנטגן, כשהסורקים יחליפו את תפקידם. 

לסיכום, בטיפולי שיניים אורתודנטיים יש לסורק האינטראורלי תפקיד מכריע בדיוק והתאמה למטופלים, כמו גם לחוויית טיפול נעימה יותר וכיום ניתן למצוא את הסורק אצל יותר ויותר אורתודנטים המעוניינים לספק למטופליהם את הטוב ביותר. 

קרדיט תמונה: freepik
שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
להרשמה לניוזלטר השאירו פרטים
פנים
בלוג
טיפוח נכון של עור הפנים – לא רק אצל קוסמטיקאית

בחיפוש אחר עור זוהר וצעיר, אנשים רבים פונים לספא ולמכוני יופי לקבלת טיפולים לחידוש עור הפנים. למרות שטיפול מקצועי אכן יכול לחולל פלאים, המהות של טיפול נכון בעור הפנים חורגת הרבה מעבר לגבולות של מכוני היופי.

רופא עור
בלוג
5 סיבות לפנות לרופא עור מומחה ולא לחכות

מתי בפעם האחרונה נתת לעור שלך את תשומת הלב הראויה? לעתים קרובות מתעלמים מהעור שלנו, הוא מספר סיפורים שקט, המספר את הסיפורים המורכבים על בריאותנו, אורח חיינו והקרבות שהוא מתמודד איתם מדי יום. זה לא רק נדן מגן; זהו איבר חיוני כמו הלב או הריאות, המשתתף באופן פעיל ברווחתנו הכללית. עם זאת, כשמדובר בחיפוש אחר טיפול מיוחד לאיבר חיוני זה, רבים מאיתנו מהססים, וברירת המחדל היא המיתוס ש"זה רק עור".

כאבים
בלוג
גוף בריא, חיים בריאים: איך להתמודד עם כאב ולשקם את היכולת הטבעית של הגוף

התמודדות עם כאב היא דבר מאוד לא פשוט. הן עבור אנשים מן השורה והן עבור אנשים שהגוף שלהם הוא כלי עבודה עבורם, לדוגמא ספורטאים. ההתמודדות איננה פשוטה, לא רק בגלל שהכאב יוצר מחסום ומונע מהם לפעול ולהתנהל בצורה סדירה, אלא גם בגלל שהרבה פעמים נוצר מחסום פסיכולוגי מחד, הראש לא מאפשר לגוף לפעול בגלל חשש שהכאב יתפרץ, מאידך, בגלל שחוששים שהגוף לא יכול לרפא את עצמו, כפי שהוא רגיל לעשות.

התקשרו עכשיו