הלבנת שיניים – איך עושים את זה?

הופעה של כתמים על השיניים יכולה לנבוע מסיבות שונות והיא גורמת לשינוי בגוון של השיניים. כיוון שהשיניים הם אחד הדברים הבולטים כשאנשים פוגשים אותנו לראשונה, חשוב להשאיר רושם חיובי וזאת ניתן לעשות באמצעות הלבנת שיניים. את ההליך ניתן לבצע בבית ובמרפאת שיניים כאשר לכל אחת מהשיטות יש יתרונות וחסרונות.

כתמים על השיניים

הצורך הליך הלבנת שיניים נובע כאמור מהופעה של כתמים. הכתמים יכולים להיות חיצוניים והם מופיעים מחשיפה מוגברת לקפאין, יין, עישון ואף מזונות מסוימים. לרוב מדובר בכתמים יותר שטחיים שיחסית קל להסיר באמצעות הלבנת שיניים בבית. כתמים פנימיים הם מורכבים יותר והם נוצרים כאשר החומר הפנימי בשן  (שנקרא דנטין) משנה את צבעו לגוון כהה יותר בעקבות חשיפה מוגברת לפלואוריד או כתוצאה מטראומה. כתמים אלה ניתן להסיר לרוב רק באמצעות טיפולי הלבנת שיניים במרפאה.

שיטות לביצוע הלבנת שיניים בבית

ישנם מוצרים שנמכרים בחנויות השונות ניתן באמצעותם לעשות הלבנת שיניים אך הם בעיקר יעילים במקרה שמדובר בכתמים מאוד שטחיים. מוצרים אלה כוללים משחות שיניים או מסטיקים אך החומר ההלבנה בהם כה דליל שהוא אינו יעיל במקרים שבהם יש לבצע הלבנת שיניים יותר עמוקה. דרך נוספת היא שימוש במוצרי הלבנת שיניים ביתיים שכוללים בתוכם מי חמצן אך רוב המוצרים לא מבצעים את הפעולה ביעילות ולבסוף כל אותם מטופלים מגיעים אל מרפאת השיניים על מנת לעבור הליך הלבנת שיניים מקצועי ויעיל שיניב את התוצאה הרצויה.

שיטות לביצוע הלבנות שיניים במרפאה

ראשית יש לעשות הפרדה בין ביצוע הלבנת שיניים על שיניים "חיות" – אלו הן שיניים שהגוון שלהן השתנה לאורך השנים בגלל עישון או מזון, לבין שיניים שכתוצאה מפגיעה כלשהי שינו את הגוון שלהן. ישנן שלוש שיטות עיקריות שבהן רופאי השיניים משתמשים למטרת הלבנת שיניים וסוג השיטה נקבע בהתאם לסוג השן. שיטה אחת היא מריחת ג'ל על השיניים ושימוש באור מיוחד  או חום שמזרזים את פעולה ההלבנה. אפשרות נוספת היא התאמה של משטח מיוחד באופן ספציפי עבור כל מטופל. המטופל נדרש ללכת עם המשטח גם לאחר הביקור במרפאת השיניים עד אשר מגיעים לתוצאה הרצויה של גוון השיניים. אז כמה עולה הלבנת שיניים – הכל כמובן בהתאם לשיטת הטיפול שבה בוחרים.

 

 

 

 

 

 

 

שתפו פוסט זה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
להרשמה לניוזלטר השאירו פרטים
כשהניצוץ נמוג: התמודדות עם חוסר תשוקה מינית

חוסר חשק מיני יכול להיות נושא קשה ולא נוח לדיון. עם זאת, מדובר בבעיה שכיחה שמשפיעה על אנשים רבים, ללא קשר לגיל ומין. זה יכול להיגרם ממגוון גורמים, כגון מתח, בעיות במערכות יחסים, חוסר איזון הורמונלי או מצבים רפואיים.

מדריך מקיף להסרת קעקועים

קעקועים היו צורה פופולרית של ביטוי עצמי במשך מאות שנים. עם זאת, מסיבות שונות, אנשים מסוימים עשויים להחליט שהם לא רוצים יותר את הדיו שלהם. למרבה המזל, הסרת קעקועים היא אפשרות מעשית.

התקשרו עכשיו